tirsdag den 26. juli 2011

Chocolate Chip Cookie Is


Jeg er vild med chocolate chip cookies, og da jeg forleden sad og bladrede i én af mine mange kogebøger (selvom man vel ikke kan kalde det en kogebog når den omhandler is), stødte jeg på en opskrift med chocolate chip cookies og cremet mascarpone.
Jeg har længe gernet ville lave en is med mascarpone, så denne opskrift var jo perfekt!

Chocolate Chip Cookie Is
Til 4-6 portioner skal der skal bruges
250 g mascarpone
2,5 dl sødmælk
100 g lys muscovado sukker
150 g cookies med chokoladestykker (knuste)

Pisk mascarpone, mælk og sukker i en skål, til det er jævnt. Hæld blandingen i en ismaskine, og kør til det er næsten frossent.

Vend de smuldrede kager i, og kør videre, til isen er færdig. Sæt den i fryseren i en egnet beholder, indtil den skal serveres.

Jeg serverede den med friske bær (jordbær og brombær), hvilket jeg synes er rigtig lækkert til is, men faktisk var det lige før at isen var for kompleks når den blev parret med bærrene, så den simpelthen ikke kom til sin ret.

Det er vigtigt at bruge cookies af god kvalitet - jeg kunne kun få fat i ganske almindelige cookies fra Føtex, og selvom de fungere godt, tror jeg, at isen have været endnu lækrere hvis cookies'ne lige have været dét bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar